
Director of Subscriptions
Er du en dygtig og motiverende leder med stærke kompetencer indenfor strategisk forretningsudvikling i abonnementsdrevne virksomheder, og vil du være med til at styrke og videreudvikle en ikonisk dansk organisation med værdier, holdninger og en kulturel betydning i det danske samfund?
VIRKSOMHEDEN
Danske Spil A/S er Danmarks største spiludbyder og leverer spil og underholdning i form af talspil som Lotto, Vikinglotto, Eurojackpot, Keno, Joker, Quick, Klasselotteriet og ’Alt eller Intet’ samt sportsspillene Tips, Oddset, Poker, Casino, Spillehjørnet, Bingo og Dantoto og spil på automater, TivoliCasino.dk, Swush.com m.fl.
Udover salg gennem ca. 3800 forhandlere er Danske Spil blandt de største onlineudbydere på et spilmarked i rivende udvikling. Den danske stat ejer 80 procent af aktierne i selskabet, mens Danmarks Idrætsforbund og Danske Gymnastik- og Idrætsforeninger (DGI) hver tegner sig for 10 procent.
Overskuddet fra Danske Spil fordeles som udlodningsmidler til blandt andet idræt, kultur, forskning og sygdomsbekæmpelse og midler til finansministeriet som bruges til skoler, mv. Hver dag bliver der således delt ca. 4,1 millioner kroner ud til glæde og til gavn for almennyttige formål i Danmark, og Danske Spil er ikke kun sat i verden for at sikre penge til samfundet. For Danske Spil beskæftiger også ca. 480 medarbejdere, der med et stærkt etisk kompas arbejder for, at spil kan være ansvarlig underholdning.
STILLINGEN
Den kommende Director of Subscription bliver overordnet ansvarlig for at etablere og implementere to nye kundeklubber i Danske Spil målrettet lotterikunder og Oddset kunder - lige fra forretningsgrundlag til lancering. Ambitionerne med den strategiske satsning er at udbrede tilstedeværelsen i markedet og skabe stærke communities for ad denne vej at gøre virksomheden endnu mere relevant og samtidig øge graden af retention og loyalitet samt vinde markedsandele fra konkurrerende virksomheder.
De indledende tanker for klubben målrettet lotterikunder er at etablere en medlemsklub med en stor medlemsbase, hvor det primære formål er at øge antallet af digitale brugere, permissions og loyaliteten hos brugerne. Der vil desuden blive fastlagt målsætninger for antallet af abonnenter/medlemmer i de respektive kundeklubber samt for økonomiske nøgletal i samarbejde med forretningen.
Director of Subscriptions bliver derudover ansvarlig for at bygge fundamentet for afdelingen undervejs i samarbejde med i første omgang to medarbejdere i direkte reference – en Senior Business Developer og en Partnerskabsansvarlig.
Hovedopgaverne omfatter mere specifikt at:
- Opbygge og lancere nye medlems- og abonnementsklubber for lotteri- og Oddset kunder
- Fastlægge strategien og rammerne for rekruttering, fastholdelse og værdiskabelse for medlemmer og abonnenter
- Udvikle og optimere kommercielle synergier mellem medlemsklubberne i de øvrige forretningsområder i Danske Spil
- Være overordnet ansvarlig for partnerskabsaftaler for kundeklubberne
- Lede, udvikle og motivere egne medarbejdere og projektdeltagere i udviklingsfasen
- Sikre et tæt samarbejde med Produkt- og Marketingafdelingen samt øvrige stakeholdere internt og eksternt
- Udarbejde business case og CLV-beregning for de nye medlems- og abonnementsklubber og sikre overholdelse af budgetter
- Skabe resultater gennem planlægning, datadrevne analyser, rapportering og tværorganisatorisk samarbejde.
- Sikre transparent og relevant afrapportering på området – herunder fastlægge og opnå forretningsorienterede KPI’er for de respektive kundeklubber samt løbende opdatering og afstemning af disse
Den nye Director of Subscription vil blive en del af en dynamisk organisation med plads til gode idéer og ildsjæle, der er stolte over at kunne gøre en forskel i samfundet. Kulturen i organisationen bærer desuden præg af, at det er holdet, der gør forskellen. Sidst men ikke mindst er humor og samarbejde på tværs en vigtig del af hverdagen.
Arbejdssted er Korsdalsvej 135, 2605 Brøndby.
KANDIDATEN
Den ideelle kandidat er ambitiøs, strategisk og innovativ og drevet af at skabe stærke loyalitetsskabende koncepter og kommercielle resultater og har dokumenteret sine evner i abonnement drevet forretning. Dertil kommer en velassorteret værktøjskasse, der omfatter CRM, digital markedsføring, permissions/1:1 og Sponsorship Management.
Derudover brænder kandidaten for ledelse og har lysten og evnerne til at motivere og inspirere sine medarbejdere. Ambitionsniveauet for ledelse i Danske Spil er højt, og derfor søger virksomheden en leder, som har erfaring med at skabe engagerede medarbejdere, der stræber efter at anvende deres fulde potentiale og skabe resultater i samarbejde med andre kolleger på tværs af organisationen.
Desuden har den ideelle kandidat en høj grad af empati, stærke stakeholder management og interpersonelle kompetencer samt gennemslagskraft og erfaring med at drive samarbejde på tværs af organisatoriske niveauer og funktioner. Endelig er kandidaten en dygtig kommunikator, der trives i en udadvendt rolle og evner at få kolleger med sig i et tempofyldt miljø.
Forventningerne til den ideelle kandidat er, at hun/han fagligt har:
- Mere end fem års erfaring med strategisk udvikling og ledelse af lignende abonnementsforretninger og/eller medlemsklubber
- Erfaring med at skabe sammenhæng mellem det strategiske niveau og dag-til-dag aktiviteter gennem en struktureret og prioriteret indsats baseret på business cases, koncepter og CLV- beregninger samt alignment på tværs af områder
- Erfaring med at opbygge stærke og loyale relationer til kunder, kolleger og partnere
- Erfaring med at identificere og skabe synergier på tværs af forretningsområder
- Erfaring med forhandling og samarbejde med interessenter på corporate niveau – herunder koncernledelsen
- Erfaring med programledelse er en fordel, men ikke et krav
- En relevant videregående uddannelse som for eksempel cand.merc. eller tilsvarende
VIL DU VIDE MERE?
Rekrutteringen sker i samarbejde med Nordic Headhunting.
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte:
Birgitte Rasmussen, Partner i Nordic Headhunting på bra@ nordicheadhunting. dk
eller
Michael Grann, Managing Partner i Nordic Headhunting på mg@ nordicheadhunting. dk