Senior Business Developer

Er du en erfaren forretningsudvikler med stærke kompetencer indenfor udvikling og implementering af loyalitets- og kundeklubber baseret på stærk kunderejseforståelse, avancerede data og ny marketingteknologi, og vil du være med til at drive etableringen af netop dette i en ikonisk dansk virksomhed?

VIRKSOMHEDEN

Danske Spil A/S er Danmarks største spiludbyder og leverer spil og underholdning i form af talspil som Lotto, Vikinglotto, Eurojackpot, Keno, Joker, Quick, Klasselotteriet og ’Alt eller Intet’ samt sportsspillene Tips, Oddset, Poker, Casino, Spillehjørnet, Bingo og Dantoto og spil på automater, TivoliCasino.dk, Swush.com m.fl.

Udover salg gennem ca. 3800 forhandlere er Danske Spil blandt de største onlineudbydere på et spilmarked i rivende udvikling. Den danske stat ejer 80 procent af aktierne i selskabet, mens Danmarks Idrætsforbund og Danske Gymnastik- og Idrætsforeninger (DGI) hver tegner sig for 10 procent. 

Overskuddet fra Danske Spil fordeles som udlodningsmidler til blandt andet idræt, kultur, forskning og sygdomsbekæmpelse og midler til finansministeriet som bruges til skoler, mv. Hver dag bliver der således delt ca. 4,1 millioner kroner ud til glæde og til gavn for almennyttige formål i Danmark, og Danske Spil er ikke kun sat i verden for at sikre penge til samfundet. For Danske Spil beskæftiger også ca. 480 medarbejdere, der med et stærkt etisk kompas arbejder for, at spil kan være ansvarlig underholdning.

STILLINGEN

Med reference til Director of Subscription bliver Senior Business Developer ansvarlig for at udvikle, etablere og aktivere to nye kundeklubber i Danske Spil målrettet lotterikunder og Oddset kunder – lige fra forretningsgrundlag til lancering. Ambitionerne med den strategiske satsning er at udbrede tilstedeværelsen i markedet og skabe stærke communities for ad denne vej at gøre virksomheden endnu mere relevant og samtidig øge graden af retention og loyalitet samt vinde markedsandele fra konkurrerende virksomheder.

De indledende tanker for klubben målrettet lotterikunder er at etablere en medlemsklub med en stor medlemsbase, hvor det primære formål er at øge antallet af digitale brugere, permissions og loyaliteten hos brugerne. Tankerne om den abonnement drevne kundeklub målrettet Oddset kunder- omhandler på nuværende tidspunkt at vinde markedsandele og øge loyaliteten blandt brugerne – for eksempel ved at skabe eksklusive aftaler/produkter med sportsklubber eller andre samarbejdspartnere, der kun kan opnås adgang til gennem abonnementet.

Hovedopgaverne omfatter mere specifikt at:

  • Opbygge og lancere nye medlems- og abonnementsklubber for lotteri- og Oddset kunder – herunder udvikle og sparre omkring strategien og forretningsmuligheder samt rammerne for rekruttering, fastholdelse og værdiskabelse
  • Udvikle, gennemføre og implementere de indsatser, som sikrer sammenhæng i strategien
  • Have overblikket og formidle status på udvikling og implementering af klubberne
  • Samarbejde med analytikere, marketingmedarbejdere, ledergruppen samt partnere, som fx internationale spiludbydere
  • Skabe resultater gennem planlægning, datadrevne analyser, rapportering og tværorganisatorisk samarbejde
  • Udarbejde transparent og relevant afrapportering på området – herunder give input til forretningsorienterede KPI’er for de respektive kundeklubber samt løbende opdatering og afstemning af disse

Den nye Senior Business Developer vil blive en del af en dynamisk organisation med plads til gode idéer og ildsjæle, der er stolte over at kunne gøre en forskel i samfundet. Kulturen i organisationen bærer desuden præg af, at det er holdet, der gør forskellen. Sidst men ikke mindst er humor og samarbejde på tværs en vigtig del af hverdagen.

Arbejdssted er Korsdalsvej 135, 2605 Brøndby

KANDIDATEN

Den ideelle kandidat har et højt energi- og ambitionsniveau, gennemslagskraft og et analytisk og kommercielt mindset samt dokumenteret erfaring med at udvikle og implementere stærke loyalitetsskabende koncepter og kommercielle resultater i abonnementsdrevet forretning. Dertil kommer en velassorteret værktøjskasse, der blandt andet omfatter CRM, digital markedsføring og permissions/1:1.

Kandidaten er god til at lytte og opbygge relationer med både kolleger på tværs af organisationen og med eksterne partnere og kan sikre fremdrift og at få sine budskaber igennem. Han/hun er en dedikeret team-player, som ved, at de bedste resultater bliver skabt ved holdindsatsen.

Den kommende Senior Business Developer er et nysgerrigt menneske, der altid ser nye muligheder og hele tiden stræber efter at opnå bedre resultater.  Hun/han har en høj grad af empati, stærke stakeholder management og interpersonelle kompetencer samt gennemslagskraft og erfaring med at drive succesfuldt samarbejde på tværs af organisatoriske niveauer og funktioner.

Endelig er kandidaten en dygtig kommunikator, der trives i en udadvendt rolle og evner at få kolleger med sig i et tempofyldt miljø.

Forventningerne til den ideelle kandidat er, at hun/han fagligt har:

  • Minimum tre års erfaring med forretningsudvikling og implementering af nye kommercielle, loyalitetsskabende koncepter/programmer/communities i lignende stilling og virksomhed
  • Erfaring med projektledelse og at drive initiativer fra idé til implementering herunder bidrage til udarbejdelsen af business cases, koncepter og CLV-beregninger – gerne fra projektlederrolle i management consulting/større virksomhed indenfor consumer
  • Erfaring med at omsætte lignende forretningsmodeller og analyser til kommercielle resultater i overensstemmelse med aftalte målsætninger og KPI’er
  • En relevant videregående uddannelse som for eksempel cand.merc. eller tilsvarende

VIL DU VIDE MERE?

Rekrutteringen sker i samarbejde med Nordic Headhunting.

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte:

Birgitte Rasmussen, Partner i Nordic Headhunting på bra@remove-this.nordicheadhunting.remove-this.dk

eller

Michael Grann, Managing Partner i Nordic Headhunting på mg@remove-this.nordicheadhunting.remove-this.dk